Ons bedrijf

Over ons
Het opkopen van overbodige kantoormeubelen zorgt voor tevredenheid.
Het opkopen van kantoormeubelen is een vak met liefde en passie voor mensen en materialen. Wij zorgen ervoor dat de afvalberg minder groeit en dat spullen wellicht opnieuw kunnen worden gebruikt.
Sinds 2013 zijn wij actief met het hergebruik van kantoormeubelen en wij zijn trots op het aantal klanten dat wij hebben mogen helpen. Niet alleen met het feitelijk leegruimen van panden en/of het ophalen van overtollig kantoormeubilair, maar nog meer dat we zien dat bedrijven daarmee hun eigen doelstellingen realiseren op het gebied van duurzaamheid en circulariteit waarbij de hoeveelheid afval wordt verminderd. En zo kunnen kosten worden bespaard omdat u geen verhuizers hoeft in te zetten.
In 2013 was het nog helemaal niet actueel om spullen te hergebruiken. Door toeval zijn we hiermee begonnen doordat een relatie een kantoorpand leeg moest achterlaten om zodoende alles netjes te hebben voor een nieuwe huurder. Het was zonde om alles weg te gooien en dus hebben wij de stap genomen om deze spullen op te halen, te controleren en schoon te maken en weer te verkopen.
Destijds was het aankoopmotief vooral dat men goedkoop goede kantoormeubelen wilde hebben. Nu zien we vooral dat bedrijven kiezen voor circulaire meubelen om zo een bijdrage te leveren aan een beter milieu.
Na dit "experiment" zijn we ons gaan richten op het leegruimen van bedrijven en instellingen. Eerst waren het vooral (semi)overheden die overtollige kantoormeubelen hadden, maar later ook meer en meer middelgrote ondernemingen tussen de 15-200 werknemers. De redenen zijn divers; aanschaf van nieuwe kantoormeubelen, verhuizing, reorganisatie of inkrimping.
Wat doen wij ermee?
Een veelgestelde vraag die wij krijgen is wat wij er mee gaan doen. Dat hangt af van wat we er mee kunnen doen. Uitgangspunt is dat we proberen de spullen opnieuw te gaan gebruiken, maar vaak is dat niet meteen mogelijk. Daarom geven we graag een aantal voorbeelden:
- Bureaustoelen die nog wel voldoen aan de minimale ergonomische eisen worden eerst technisch gecontroleerd of de werking nog 100% goed is. Meestal wordt hij dan toch geheel gedemonteerd en worden alle delen weer gecontroleerd en gangbaar gemaakt. De stoel wordt voorzien van nieuwe stoffering en daar waar nodig voorzien van een nieuw kussen. Optioneel krijgt de stoel ook nieuwe wielen en wat "stoelen parfum". Daarna kan hij opnieuw worden gebruikt door een toekomstige klant.
- Bureaus worden altijd gedemonteerd (meestal al op locatie). De onderdelen worden netjes gesorteerd net als de onderstellen. De bladen (en ander afval) wordt ingezameld en gescheiden afgevoerd. De onstellen krijgen soms een nieuwe kleur (zwart is veel gevraagd) en na de verkoop kan de klant kiezen voor een nieuw blad naar keuze.
We hopen hiermee een bijdrage te leveren aan het verminderen van afvalstromen en zo te komen tot een betere wereld met minder verspilling.
Waarom kiezen bedrijven voor ons?
Wij helpen u zoals wij ook geholpen willen worden als wij ergens klant zijn
Facilitaire managers kiezen voor onze ervaring
Moderne voertuigen (goed onderhouden) en verhuismaterialen
Facilitaire managers kiezen voor onze ervaring
Goede waardering voor de kantoormeubelen en spullen
Bezemschoon leegruimen zodat alles netjes en klaar is
Tevreden klanten en positieve feedback